STUUUUDEEENTEEN

den 5:e juni var det dags för mej, min underbara klass och resten av celsiusskolans 3:or att springa ut från skolans dörrar ut i friheten .
dagen började vid 9.20 då vi skulle fotograferas med klassen och enskilt . alla var superfina och det blev att ta mycket kort med allt och alla . att föreviga denna dag med en mängd bilder kändes som ett måste . därefter gick vi upp till klassrummet där vi fick, för sista gången, en baguett och festis från gluggen . klockan 11.00 samlades vi sedan allihopa i aulan där folk höll tal och en massa stipendium delades ut . jag och pillan fick även beträda scenen för att ta emot vårt diplom för diplomerade ekonomer . därefter gick vi upp till klassrummet en sista gång för att skrivca i varandras mössor och förbereda oss för utspringet .
känslan och stämningen när vi lämnade celsiusskolan och gick ut i folkmassan är obeskrivlig . faktum är att jag aldrig har varit så lycklig i hela mitt liv, jag hade ständigt ett leende på läpparna . hittade sedan tillslut familjen, kusinerna och mormor ute i folkmassan där de hängde en massa saker kring min hals och vi tog massa foton . flaket var en upplevelse utöver det vanliga . går inte att beskriva med ord faktiskt, så vet inte ens om jag ska ge mej in på att försöka . men det var helt galet och bland det bästa jag gjort !
när jag kom hem väntade släkten och en massa fina vänner på mej vid min mottagning . vi åt god mat och jag fick en massa fina presenter !
kvällen spenderades sedan på flustret där stämningen var på topp .
att jag nu tagit studenten känns helt sjukt, overkligt . det är en sådan där dag man hela tiden gått och väntat på men aldrig riktigt förstått att den en dag kommer att komma . de 3 åren på gymnasiet har helt klart varit den bästa tiden och jag har fått lära känna en mängd underbara människor . nu i efterhand skulle jag bara vilja återupleva allt igen och den här gången njuta lite extra . jag kommer sakna min klass otroligt mycket och jag har inte riktigt förstått än att vi har nått slutet .
jag vill även passa på att tacka alla otroligt fina människor som gjorde den här dagen till den absolut bästa !

Kommentera inlägget här :