NEW IN

kjol - zara // halsband - italien // nagellack - O.P.I // solglasögon - italien // the sims 3 - födelsedagspresent
i italien blev det inte så mycket shopping, överraskande nog . kom endast hem med en kjol från zara (i italien fanns den butiken överallt, precis som tillexempel H&M i stockholm, man kom ut ifrån en affär och hittade sedan en ännu större 100 meter bort), ett halsband och ett par fejk ray ban på en marknad och sedan två nagellack på flygplatsen . the sims 3 fick jag av min morbror som en försenad födelsedagspresent ! så nu kan jag äntligen fördriva min värdelösa fritid något ytterligare .

when in Rome .

(fler bilder finns på facebook)
ITALIEN. ROM.
vet inte riktigt hur jag ska börja, men ska göra mitt bästa för att sammanfatta denna resa så bra jag kan . torsdag den 20:e var det alltså dags för oss att äntligen åka iväg . 3 tjejer med noll koll på livet, om man får uttrycka sej så . jag med min rädsla för att flyga var inte riktigt kontaktbar sådär på morgonen men efter första flygresan (vi mellanlandade nämligen i amsterdam som förövrigt är en av europas största flygplatser, jisses!) så kändes det någorlunda bättre . vi landade sedan i italien fram mot klockan 21.00 och därefter var nästa uppdrag att hitta våran flygtransfer som skulle ta oss till hotellet . det var lättare sagt än gjort då det helt plötsligt ropade en man: "gustafsson!?" och så var det problemet löst . hittills hade alltså allt gått bättre än väntat och vi hade iprincip glidit igenom hela resan på en räkmacka . att kommunicera med receptionen på hotellet var dock lite svårare, då de endast pratade italienska . men med lite charader från våran sida så lyckades vi sedan förstå varandra .

första dagen i rom började med en frukost på sängen . nästan iallafall . frukosten innehöll kaffe (som sägs vara det allra bästa i italien), någon slags juice, croissanter och rostat bröd . kaffet och juicen var gudomliga ! det andra var dessvärre inte så mycket att hänga i julgranen . efter frukosten bar det direkt ut i staden . schemat var fullproppat och för att hinna se allt vi ville se så var det bara att knyta på sej löparskorna . ungefär . vatikanen var vår första destination, men när vi kom dit och såg den 1000 meter långa kön, fick vi ändra våra planer direkt . vi begav oss då istället till slottet som vi hade hört hade en otrolig utsikt . och det kan jag säga er, att det hade den . från slottet såg man så gott som hela rom och bara där, kan jag gissa på att vi tog cirka 100 bilder . efter någon timme var vi sedan på språng igen . vi gick vidare till det stora torget piazza navona och fontana di trevi där jag kastade i inte 1 mynt, inte heller 2 utan så gott som hela plånboken ihopp om att få mina önskningar uppfyllda . töntigt, jag vet . vi fortsatte vår lilla turistslinga mot spanska trappan där även de allra dyraste och exklusiva klädaffärerna fanns .
efter några (läs: många) kort tagna även där så bestämde vi oss för att börja gå mot hotellet . vid detta laget värkte fötterna något otroligt och svetten rann hej vilt . till skillnad från sverige så var vädret helt strålande och upp mot omkring 27 grader varmt . UNDERBART med andra ord .

de resterande dagarna hann vi även se colosseum, där vi spenderade lite extra pengar på en guide som skulle guida (?) oss genom detta historiska monument . en häftig upplevelse och jag tror vi alla tre var eniga om att det var värt att lägga en extra slant på att ha en guide, inte för att faktiskt förstå historien bakom det hela monumentet utan med tanke på att han hade en otroligt vältränad kropp . resten av resan pratade alltså inte my om något annat än hans stora biceps och hennes ånger över att hon inte vågat känna på dom .
förövrigt så betyder gult i trafikvärlden spring för livet . rött betyder livsfara . att italien har en helgalen trafik är alltså inte skämt . redan första dagen trodde vi att vi skulle omkomma i en trafikolycka då taxichaffören körde som en galning . italienska pojkar är snygga . dock väldigt sällsynta . maten är beyond god . den är fantastisk . staden är likaså otroligt vacker . förutom mina mynt i fontana di trevi drack jag även ur en massa kärleksbrunnar för det bringar tur - sägs det . vilken tur att det fanns många av dom . en karta . det är bland det viktigaste du kan ha med dej till rom . fast trots mina höga betyg i orientering i 9:an resulterade det till att vi cirkulerade i timmar utan att komma fram . sista dagen var vi dock som tre originella italienskor och hittade överallt . för att uppleva en annan del av rom gick vi på söndagen till en jättestor marknad . och då menar jag typ, 10 st "vaksalatorg-marknader" . vi hittade knappt ut och vi orkade inte gå igenom hela . men kul var det ! fyndade bland annat ett par fejk ray ban .
hemresan var olikt ditresan på alla sätt och vis . en vistelse på amsterdams flygplats i 8 timmar . natten blev lång, plågsam, en aning hysterisk och tok flummig . lyckades sova 2 timmar på en hård träbänk men unnade mej sedan en riktigt starbucks frukost . fick vänta på tåget i en och halvtimme när vi väl kom tillbaka till kalla sverige . ovanligt ? och var hemma någon gång vid 12.00 på måndagen .

att rom var en fantastiskt fin stad är väl inget nytt . jag gick med en fågelholk i munnen så gott som hela tiden och förundrades över hur vackert det egentligen var .
så för att avsluta detta inlägg kan jag med tre ord sammafatta resan lite kort för er som inte orkade läsa allt: välbehövlig, vackert och (sjukt) bra !

dyra drömmar
 om jag hade pengar så hade jag köpt det här utan att ens tveka . såg plånboken på flygplatsen i amsterdam och det blev kärlek vid första ögonkastet . dock kostar den upp mot 2000:- vilket, för mej, är ganska mycket för en plånbok . väskan är också rena drömmen som jag såg i italien på butiken zara . precis så som jag föreställt mej att en väska ska se ut .

180912

har suttit nu i 5 minuter och försökt komma på ett alternativ till att inte svära, men jag hittar dessvärre inget annat ord som kan förklara min smärta just nu . men satan vad ont jag har i kroppen just nu . efter 1 mil löpning i lördags, ett sjukt tungt benpass i söndags, fys + hockeyträning igår och ett bodyattack + CXWORX pass på kraftkällan idag så kan jag bokstavligen inte gå . kan inte ens ligga skönt i sängen för den delen . men som tur är är ju träningsvärk en sådan smärta som man ändå på något sätt kan njuta av . för då vet man att man faktiskt har tagit i . men nu är det dags för mej att sova då det är fullspäckat schema imorgon ! godnatt .

don't you worry child .

alltså.. hur bra är inte den här låten ? får rysningar, blir nästan tårögd och vet knappt vart jag ska ta mej till när jag hör den . den är så fin . man mår så bra . en riktigt "feel-good" låt . önskar jag hade biljetter till den 22-24 november . då deras absolut sista spelning äger rum . men seriöst, swedish house maffia, hur tänkte ni där ? vadå sista spelning ? skärp er .

Friday .

(tog ingen bild på middagen igår utan visar istället en lunch jag åt för några dagar sen, provade "eriks ceasardressing" för första gången som var jättegod! rekommenderas starkt)
godmorgon !
idag är det lördag vilket innebär att jag äntligen får börja träna igen . 2 dagar sedan jag var hos kiropraktorn och knäckte nacken och 1 vecka sen jag fick smällen på huvudet . tänkte alltså åka ner till gymmet idag och börja med ett konditionspass så får vi se hur det går . igår jobbade jag från 11-14 och därefter pluggade jag lite teori . åt världens godaste middag bestående av LCHF-hamburgare, där jag bakade eget bröd och gjorde en egen dressing . fantastiskt gott blev det ! efter matchen åkte jag sedan ner till ishallen för att kolla på j20 som vann mot järfälla med 3-0 .

sports
 åh blir fullständigt galen över att inte få röra på mej.. har inte tränat nu på 4 dagar ! förbaskade hjärnskakning . ska iallafall väg nu till kiropraktorn och se ifall det är något som har hoppat fel i nacken då jag har blivit alldeles stel efter smällen . hoppas på att han kan rätta till det så jag får börja köra igång igen så snabbt som möjligt . dagens cravings blir därför en massa sportprylar som jag absolut inte skulle tacka nej till . nike skorna är galet snygga och just den sorten heter som ni ser nike free 3.0 och finns att köpa på bland annat zalando.se .

interior design .

åh, sådana här bilder får mej att må så bra . inspiration på hög nivå . ljusa vita väggar kombinerat med färgklick här och var . lyktor, ljus och blommor gör allting så mycket mer levande och dekorativt . enkelt men samtidigt otroligt snyggt .

I was here .

här om dagen visade rebecca mej denna låt med beyoncé . antar att jag är aningen efter för det verkar som att den redan har gjort succé världen över . hur som helst så är den fantastiskt fin . blir alldeles tårögd och ryser i hela kroppen när jag hör den . och för att inte tala om beyoncés sammetslena röst.. finner inga ord .

this is my moment.

nu är jag (äntligen) tillbaka, efter att ha åkt totalt 90 mil fram och tillbaka till örnsköldsvik . på fredag morgon begav vi oss alltså i 3 minibussar + ett släp upp mot världens mysigaste stad för att spela hockey mot de bästa lagen i sverige . resan dit var lite långsökt men efter 6 timmar så var vi framme . första matchen spelades mot piteå som dessvärre blev en förlust . dagen efter gick vi upp redan klockan 06.00 för att spela den första matchen mot björklöven som slutade oavgjort . under helgen fick vi bland annat möta finlands och sveriges mästarinnor vilket var otroligt kul och en riktig utmaning ! spelet gick så mycket snabbare och de utnyttjade varje misstag vi gjorde . jag trivdes annars som fisken i vattnet då vi spelade, åt frukost och till och med sov i fjällräven center och jag ständigt fick se det fina modo-märket . med mej hem på söndagen så hade jag sedan flertalet blåmärken, ont i hela kroppen, hjärnskakning och lite erfarenhet rikare . men vad gör det när jag hade en fantastiskt bra helg med almtunas damlag .

now were locked in time.

godmorgon kära vänner .
idag gick jag upp klockan 8 för att gå ut på en PW i det soliga men kalla vädret . hade planerat att gå en mil men med känningar i ljumskar och skavsår på hälar så blev det endast en timmes promenad ungefär . har ingen lust att bli skadad nu till cupen så det är definitivt prioritet 1 just nu . dock var det väldigt skönt att gå ut sådär på morgonkvisten och det är absolut något jag tänker fortsätta med . kom hem, åt frukost och har börjat packa lite smått .

biljetterna är bokade!

efter mycket om och men så har vi äntligen bokat biljetter till rom !
det ska bli så fruktansvärt kul och jag kan knappt tro att det sant - att vi verkligen ska åka . har som sagt alltid drömt om att åka dit och om mindre än två veckor kommer jag att strosa omkring på roms gator med mina två allra bästa vänner . kan ju inte bli bättre ! men innan dess så är nästa destination örnsköldsvik då vi ska åka upp dit på hockeycup nu på fredag, ska också bli sjukt kul .

make it a lifestyle.

inatt sov jag så himla skönt så när klockan ringde hade jag inte alls någon lust att gå upp . vilket jag inte gjorde heller . stannade kvar i sängen 2 timmar extra för att så småningom sedan äta frukost och klä på mej träningskläderna . åkte till gymmet och sprang milen, körde därefter lite styrka i rygg, lår och mage . var helt slut efter träningspasset så världens bästa mormor fick komma och skjutsa hem mej . när jag kom hem satte jag mej framför teoriböckerna återigen . kvällen spenderades sedan i en föreläsningssal med my, pillan och julia då vi alla hade valt samma kurs för universitetet . "fysiologi kost och hälsa" heter kursen och verkar faktiskt riktigt intressant ! ska bli kul och se vad som väntar framöver .

LCHF Oopsies

förra gången jag bakade LCHF-bröd gjorde jag scones, vilket blev riktigt lyckat . idag så ville jag dock prova på något nytt, så fick bli ett par oopsies som de så fint heter .
du behöver:
3 ägg
100 gram philadelhia ost
1 msk fiberhusk
1 msk bakpulver
3 msk krossade linfrön
1 tsk brödkrydda

börja med att sätta ugnen på 150 grader . dela sedan äggen i två skålar, äggvitorna i en större skål och äggulorna i en lite mindre skål . vispa samman äggulorna med philadelphiaosten tills du får en slät smet . vispa därefter äggvitorna till ett hårt skum . tillsätt de resterande ingredienserna i äggvitan och rör försiktigt om (2) . blanda ner äggulesmeten (3) och klicka sedan ut 6 st oopsies på en plåt med bakplåtspapper (4) . grädda i cirka 20-25 minuter . klart !

today's cravings
 hade absolut inte tackat nej till de ovanstående sakerna ! bh:n har jag suktat efter hur länge som helst men aldrig riktigt vågat klicka hem, fråga mej inte varför . jackan från gina tricot är simpel men otroligt snygg i alla avseenden, givetvis har den då alltid varit slut i min storlek när jag letat efter den i butikerna . hur som, idag kommer jag nog bara vara hemma och plugga inför körkortet . blir nog en träningsledig dag förutom möjligtvis en PW på kvällen och sedan givetvis 6packabs .

if it doesn't hurt, you're not working hard enough.

ser att det är många nya läsare som har hittat hit, gud så kul och hjärtligt välkomna !
idag cyklade jag till jobbet och kom sedan hem igen någon gång vid 15.30 tiden . anledningen till att jag fetmarkerade och underströk "cykla" är för att de som känner mej vet att jag inte är den bästa på att sätta mej på cykeln och trampa iväg vart jag nu ska någonstans . 60 minuter tog det sammanlagt att cykla dit och hem, perfekt träning i vardagen ! på kvällen åkte jag sedan till ishallen där vi hade världens jobbigaste fyspass, cirkelfys med allt från brottning till tagare . direkt efter det var det sedan dags för en och en halvtimmes ispass och jag kan bokstavligt talat säga att jag är helt död just nu .

BB cream

i helgen köpte jag denna kräm "BB cream" som ska jämna ut hudtonen men samtidigt återfukta, ge lyster och skydda huden mot solens UV-strålar . och denna mina damer och herrar, levde verkligen upp till förväntningar ! det är inte bara en massa skitsnack på tv-reklamen där man får se hur fin huden blir efteråt - utan den fungerar verkligen ! perfekt till dagar då man inte orkar sminka sej till jobbet eller om man vill känna sej lite fräschare när man ska till gymmet .

this was all that I got.

idag har jag jobbat så gott som hela dagen . var en ganska lugn dag men trots det så lärde jag mej ändå en massa nya saker . har blivit expert på att tillaga wok och sushi nu, trots att det är två maträtter jag absolut inte skulle äta själv . när jag kom hem drog jag med mamma ut på en PW och därefter körde jag 6packpromise som jag däremot ska sluta med från och med imorgon då jag ska börja med en annan som heter 6packabs .

Magic Mike

filmer med dålig humor, snuskiga killar och nakna brudar finns det gott om .
men nu äntligen så finns det en film med 6-pack, tighta rumpor, lite för mycket hud och en massa ögongodis för oss tjejer att spana på . jag pratar givetvis om magic mike som jag såg på bio igår med my . den var en typisk tjejfilm och då pratar jag inte om någon romantisk komedi som man snyftar lite åt i slutet . den var galet bra och jag rekommenderar alla att se den !

120901

den här veckan har jag förvånansvärt nog hunnit träffa 4 underbara människor .
på torsdagen mötte jag upp linnea på stan för att fördriva tiden tillsammans över en lunch då vi båda är tillfälligt arbetslösa just nu . det blev en god sallad på cupido och vi pratade om allt möjligt precis som vanligt . på kvällen kom sedan alva förbi och vi började kolla efter resor till italien . blir hur taggad som helst på att åka när man bara sitter och pratar om det . på fredagen åkte jag och pillan till celsiusskolan . kändes hur konstigt som helst att vara tillbaka då man knappt känner igen en kotte på skolan längre . linus kom sedan vid 14.00 tiden och gjorde oss sällskap .

NEW IN.

skjorta: gina tricot, 199:- trosor: gina tricot, 3 för 149:-
linne: gina tricot, 99:- jacka: H&M 399:-
halsband: gina tricot, 199:- hårsnodd: H&M, 49:-

boots: vagabond, 900:-

skjorta: gant, 899:-

jacka: gant, 2200:-
efter att ha gått på stan två dagar denna vecka har jag kommit hem med lite förfriskningar till garderoben . hade egentligen inte planerat att shoppa en massa kläder utan var endast ute efter en höstjacka och ett par skor . men när man går in i alla affärer så hittar man ju alltid något man vill ha . och med tanke på att det var ett tag sen jag köpte nya kläder så blir det rent ut sagt omöjligt att stå emot suget och den lilla rösten inuti ens huvud som säger: "KÖÖÖÖÖP" . låter som en annan form av missbruk . och ja, jag tror nästan det är det .