varför jag inte kollar på fotboll:

1.     tjugotvå gubbar jagar en boll...
hur intressant kan det bli ? inte mycket . och jag skriver 'gubbar' för att kvinnor är allt för diskriminerade i vårt samhälle och aldrig visas på TV i fotbollssammanhang .

 

2.   tjugotvå streckgubbar jagar en vit fläck
rättning på föregående punkt . det jag ser är en gräsmatta med olikfärgade pinnar som förflyttar sig kring en vit liten punkt . visst finns det snygga fotbollsspelare, men det spelar mig ingen roll om de ändå ser ut som vandrande tandpetare i TVn

 

3.   mål ?
fotboll går ut på att göra mål . proffsspelarna (!) lägger dock inte mer än ungefär ett mål per halvtimma, och detta är om man har tur, och mellan dessa mål finns bara ett evigt väntande . det enda spännande jag kan hitta är TV-referat, där man får se alla mål i en enda lång radda, men då vet man direkt vilka som kommer lägga målet eftersom klippen vanligtvis är 5 sekunder långa och att hinna springa till motsatt sida plan än den som visas är himla svårt på den korta tiden .

 

4.   offside, hattrick, onside kick...
alla dessa uttryck ger mig rabies . om jag, mot förmodan, någon gång skulle sätta mig och se en match skulle jag ändå inte fatta någonting eftersom fotbollshelvetet inte går att fatta för normala människor .

 

5.    HysénpassarLarssonsomspringermotmåletmentacklasavIbrahimovicsomtarbollenochgörMÅÅÅL
enough said .

 

vet inte hur många gånger jag faktiskt har blivit dumförklarad över att jag hatar fotboll . "det är ju den kändaste sporten i hela världen, alla älskar fotboll, hur kan du inte tycka om det!?" . just därför . som tur är är det hockeysäsong just nu och kan inte annat än längta efter junior vm i mellandagarna .

Kommentarer :

#1: Anonym

Du är inte ensam om att tycka så! :)

skriven

Kommentera inlägget här :