we've lost it all .

igår var det dags att åka till jönköping för att möta hv71 . upp med tuppen för att sedan bege sej till ishallen och därefter ställa in sej på en 5 timmars lång bussresa .
när klockan började närmade sej 14.00 anlände vi till jönköping och vi var supertaggade på att få spöa hv71 i deras egna hemma arena .
första perioden startade utomordentligt bra . en ledning på 1-2 och vi kände oss starka . andra perioden blev dock ett kapitel för sej, jag lyckades (självklart) stuka foten, jag var däremot helt säker på att den var av eller att jag skulle få amputera bort hela skiten . ambulansen kom och det var bara att åka iväg till sjukhuset . jönköpings sjukhus var dock det värsta jag varit med om, läkarna hade absolut ingen koll, de visste exempelvis inte att man åkte skridskor när man spelade hockey (?) och 2 timmar senare fick jag beskedet om att det inte var någon fraktur utan endast en stukning .
vi åkte snabbt till mc donalds där vi mötte upp resten av gänget och sedan bar det av mot uppsala . på bussresan höll vi oss uppdaterade av melodifestivalen och det var delade åsikter om vem som egentligen skulle vunnit .
en annorlunda lördag med andra ord .

Kommentera inlägget här :