The dark night rises

jag har aldrig direkt varit förtjust i filmer där det iprincip handlar om att en människa, en stad eller något/någon annan behöver räddas . det finns då givetvis en hjälte, som har någon form av superkrafter och som alla dyrkar dyrt och heligt . men för att det inte ska bli för tråkigt eller lätt för denne så ska det även finnas en såkallad "fiende", "skurk", "motståndare" etc. kalla det vad du vill, som ska vara precis tvärtom . han strävar då inte för att uppnå maximal lycka och vill oftast döda den såkallade hjälten och typ alla andra också . MEN, gott folk . jag har nu ändrat uppfattning . eller så har jag bara funnit mej min "favorit-hjälte" om man nu kan kalla det så . batman alltså . såg den tredje filmen igår på bio med mamma och lillebror och jag kan säga er att de nästan 3 timmarna i biosalongen gick otroligt snabbt . och jag rekommenderar verkligen alla att se den !

Kommentera inlägget här :