forget your worries, tomorrow there will be new .

idag fick jag mej en rejäl tankeställare .
istället för att fokusera på hur man gör den perfekta serven inom tennis, eller att vinna en badminton tunering mot någon utav mina klasskompisar på idrottslektionen så hade jag en gynnsam diskussion med min idrottslärare patrik och daniel .

vad vill du bli när du blir stor ?
den frågan har man ju redan fått så otroligt många gånger under sin livstid, även fast man bara funnits i sisådär 17 år . till en början kunde svaret vara något orimligt.. som tillexempel, prins eller prinsessa . austronaut eller delfinskötare.. det var alla barns gemensamma dröm .
nu däremot är det nästan dags att verkligen börja tänka igenom vad det är man vill göra när man blir stor . vad det är man vill få ut av sitt liv . vad är det viktigaste man vill hinna med ? och vad är det man vill prioritera ?
jag trodde jag hade min framtid klar för mej.. men det är så mycket jag vill hinna med . för mycket . åka ut och resa, skaffa en bra utbildning, ett bra jobb.. vad nu ett "bra" jobb innebär ? är det viktigaste att man tjänar mycket pengar ? eller är det att man faktiskt har kul under den tiden man jobbar ?

usch . jag får panik . beslutsångest .
så många frågor och jag har inget riktigt svar..
den som lever får se helt enkelt . även jag .


något jag däremot är säker på är att jag vill resa utomlands nu . jag vill till värmen . jag vill bli brun .

Kommentarer :

#1: Jullsaaan

När åker vi thilda??? :D

skriven

Kommentera inlägget här :