almtuna is tar uppsala till eliten .

VAD HÄNDE MED VÄDRET ?
igår så var det ju verkligen vår.. jag kände det, jag såg det och jag trodde verkligen på det . men nu är vi ju tillbaka på ruta 1 igen . snöstorm och 1 meter hög snö . jag som trodde vi hade överlevt istiden . usch !

idag blev det iallafall ingen sovmorgon för min del för jag skulle ner till ishallen klockan 9 på morgonen för att tjäna lite cash .
4 timmar i kiosken som kändes som 1 timme . massor med göra inför den stora matchen på eftermiddagen . 2700 pers skulle in lite senare i våran ishall.. 2700 ? hur skulle detta sluta ?

mamma, markus och melvin kom direkt efter att jag slutat jobba och så åkte vi vidare gränby för att shoppa till markus . ibland önskar jag att jag vore en kille . så mycket roligare att shoppa till honom än till mej själv . när vi var klara och lämnade gränby med 10 kassar (?) så åkte vi direkt till gränby ishall (som nu råkar heta zellout arena !) igen .
underbart med en till vinst, mot leksand den här gången och jag hamnade i klacken under hela matchen . det var en upplevelse kan jag säga er .

nästa - sova .


en ny arena snart? ja tack .

Kommentera inlägget här :