when i get older, i will be stronger .

jag har världens bästa sommarjobb .

idag var det nog första dagen på sommarlovet som det har varit riktigt sommarväder . och det utnyttjade vi till fullo . på eftermiddagen gick vi tillsammans med barnen till lyssnarängen för att sola och bada, så nu har man fått lite färg också, hoppas jag !
efter jobbet stannade alla ledare kvar för att spendera sin eftermiddag och kväll tillsammans på alnäs med grillning och volleybollturnering .
för min del och mitt lag "svartskallarna" så blev det 2 förluster, en oavgjord och en vinst . men riktigt kul var det ! därefter gick vi ner till grillen och åt korv med bröd och klyftpotatis .
på alnäs så har dom även en tradition att slänga i dom nya ledarna i sjön . jag trodde att jag skulle klara mej undan hela den proceduren med tanke på att jag stog uppe vid stugan ungefär hela tiden . men ack vad fel jag hade !
dom bar mej hela vägen från stugan till sjön för att sedan kasta i mej två gånger .
men nu har jag det överstökat iallafall.. hoppas jag ?

Kommentarer :

#1: David

Gilla!

skriven
#2: Kristoffer

Hej!

av någon anledning kom jag in på din blogg när jag googlade på alnäs, hur tänkte söka till ledare nästa år, hur gjorde du när du sökte? Har varit inne på deras sida men hittar inget.

skriven
#3: mathilda

svar till kristoffer:

hej, jag jobbar där första sommaren i år och det är jättekul så jag tycker verkligen att du ska söka ! för mej var det då lite speciellt.. jag känner nämligen hon som är "chef" där och vi var på en hockeycup tillsammans då vi pratade om att jag ville ha ett sommarjobb . på det sättet föreslog hon att jag skulle söka till alnäs och fick därefter en ansökningsblankett . men jag har för mej att det ska komma upp en ansökan på deras hemsida när det är dags att söka inför sommaren ? :)

skriven

Kommentera inlägget här :