göterborgs cupen

nu är det dags för mej att berätta om mitt lilla äventyr i göteborg !
mina 5 dagar bestod av hotellfrukost, trevligt sällskap, hockey och massa annat.. kan det bli bättre ? tveksamt .

vi åkte alltså dagen efter nyår och direkt när vi kommit fram så var det dags för invigning .
därefter så började cupen . dom skulle spela i askims ishall och möta 5 olika lag . hanhals, dalen, järfälla, rødovre (från danmark) och alingsås . det blev som tur var inga jobbiga matcher att kolla på och enligt mej så var almtuna rätt så överlägsna och det innebar alltså ett a-slutspel för våran del .
nu var det däremot massa hemska lag att möta och många jobbiga matcher att kolla på för min del . huddinge, nacka, linköping, sde, och djurgården stod på listan och efter varje match hade jag nästan träningsvärk i benen efter att ha spänt mej så mycket . melvin hittade även en ny talang som hejaklacksledare då han skrek som en galning .
men tyvärr så vann vi endast 2 matcher, om jag kommer ihåg rätt, och förlorade resten . vi hade otur och fick bortdömda mål, massa utvisningar, stople ut och domaren var helt klart emot oss . efter 2 minuter i första perioden hade vi redan 2 utvisningar och när sedan både linus och pappa fick matchstraff kände man sej bra jävla förbannad . ful som fan vad domaren också.. men nog om det .
dom är ju iallafall 4:e bäst i sverige så det är ju inte så tokigt !



annars runt omkring så har jag och nadine haft det helt underbart roligt, vi har besökt nordens största stadium och pappa har beställt nya skydd till mej .



men nu kommer vi då till hemresan som var helt tokig .
vi skulle kommit hem exakt 20.51.. när kommer vi hem ? 23.30 kanske..
det börjar med att vi stannar vid hallsberg då en järnvägsväxel hade gått sönder och dom var tvungna att kolla om det gick att laga det tog alltså - 1 timme .
sedan skulle vi vänta på att 5 andra tåg ska köra förbi och samtidigt rullade vi i 20km/h ? - 1 timme .
när vi äntligen sedan har lyckats ta oss till stockholm och kliver på tåget så säger en röst i högtalarna att vi måste vänta på några passagerare som sitter på det andra göteborgståget och som ska med det här tåget.. - ytterligare 40 minuter .
och när vi sen kommer fram till uppsala så är det - 25 grader ute . mysigt !
men på tåget hade vi det iallafall hyffsat roligt, vi roade oss med att spela hockey i gången, kortspel, mobilspel, kolla på när arvid ritade sina små bilder och massa annat !

så nu efter 5 dagar så känner jag mej nästan som en kille .
det ända jag tänker på just nu är iprincip hockey . det ända jag har fått höra är massa killsnack, det kan vara intressant ett tag men sedan går det över styr . så vad handlar det om ? allt från kissbomber till annat knas . jag som trodde det var om tjejer, men där hade jag fel .

VECKANS LÅTAR:


 
(observera att låten börjar om i mitten..)



that's all !

Kommentarer :

#1: oskar

klanka inte ner på killsnack!

skriven

Kommentera inlägget här :