en dag i huvudstaden

sisådär.. nu ligger jag här i sängen redo för att sova, men det ska jag inte göra än .

och idag så var det ingen vanlig dag, så idag kommer det inte bli något "idag har jag varit i skolan och vi hade först matte sen.." nej ! för idag var vi i stockholm eller rättare sagt så var vi i kungliga operan .
det var faktiskt superkul ! mycket roligare än vad det låter..
liksom hallå ?! kungliga operan.. hur kul kan det vara där ? men det var faktiskt det .

vi fick först en guidad tur lite överallt på teatern, under scenen, på scenen, vi satt på läktaren eller vad det nu heter på "teaterspråk" . parkett kanske ?
hon berättade att det fanns totalt 12 våningar, 1080 rum och det var totalt 900 anställda.. bara något sådär som jag kommer ihåg, vet inte varför .
men det var iallafall helt enormt ! ni kan inte förstå hur fin hela byggnaden var inuti .

sen så framåt lunch skulle vi då kolla på balett, deras morgonpass .
och nej, jag får inte fram ord hur häftigt det var ! killarna var som stora muskelklot (?) och tjejerna var små och graciösa .
nej som sagt.. jag kan inte förklara hur coolt det var .

bilder


scenen


kolla alla små krussiduller.. !


taket




smset till linus där jag skulle förklara hur grymt det var att kolla på baletten får avsluta det här inlägget .

Kommentera inlägget här :