gårdagen

ïgår så var det för första gången 5 st hockeyspelare i mitt hus, samtidigt .
jo för efter skolan så följde pernilla, linus och jacob med mej hem . en efterlängtad dag det här förstår ni .

jag började med att visa dom en liten rundvandring i mitt stora slott, därefter så gick vi in på mitt rum och gjorde massa olika saker . linus läste ut sin bok, pernilla satt vid datorn, jag försökte göra spanskaläxan (vilket jag inte lyckades med) och jacob sov .
när alla sedan var klara och vaknat till så var det dags för dom berömda pannkakorna som dom har tjatat om nu i flera dagar . för dom vet nämligen att vi alltid käkar pannkakor på måndagar (melvins dag) .
helt plötsligt så utropar pernilla: SMÖÖÖÖÖÖÖR !
och gud vad vi skrattade . det låter helt töntigt nu i efterhand märker jag, men dom som var här börjar säkert skratta nu.. säger vi .
när vi var mätta och belåtna åkte vi vidare till ishallen för att kolla på säsongspremiären, upplandsderbyt, almtuna-västerås .
vilka vann ? ALMTUNA !



Kommentera inlägget här :