ju lättare du har att älska, desto lättare har du också att känna smärta

idag så kände jag att jag inte orkade att sitta hemma och ruttna hela dagen.. så efter att ha kikat lite på tv så pallrade jag, mamma och melvin oss ner till gränby centrum .

dagens uppdrag var att hitta ett par skor till mej . vi gick in i alla skoaffärer, men kom jag hem med ett par skor ? nej det gjorde jag inte . dom skorna som jag nästan hade bestämt mej för att köpa var alldelens för höga och sen hittade jag inga andra som jag ville ha helt enkelt . istället kom jag hem med ett nitarmband och en solo-tidning .
vi hade inte kraft nog att gå runt där för länge så det blev bara ett litet tag .



KOM ÖVER HONOM
1. handen på hjärtat nu . vad saknar du ?
är det din pojkvän eller är det mest att ha ett förhållande med allt vad det innebär av myskvällar och middagssällskap ? se till så att bilden klarnar och du vet vad det är du längtar efter .
2. förmodligen var du störtkär i början,
men hade du varit lika kär om du träffat den han var i slutet av er relation ? personer förändras och chansen är stor att du längtar efter någon som faktiskt inte finns .
3. nu är det dags att ha kul på egen hand !
i ett förhållande lägger du mycket tid på att fokusera på din partners behov, du riskerar att glömma vem du är och vad du gillar att göra . så passa på att göra allt det där som du inte gjorde när ni var tillsammans .
4. umgås inte med honom .
särskilt inte om det är han som har lämnat dej . att ni fortsätter ses medför att det blir svårare för dej att gå vidare med ditt liv .
5. umgås med dina kompisar !
vill du inte vara ensam i början ? du har säkert en tjejkompis som ställer upp . våga be om stöd, du är inte ett dugg fånig - tvärtom !

det där har jag då inte skrivit själv utan det stod i tidningen . men jag tyckte att det var så bra så jag skriver det i bloggen också .
puss

Kommentera inlägget här :