varje dag är fylld av mirakel

sådär nu har jag tid att skriva ett saftigt inlägg om gotlandsresan .
vi lämnade alltså uppsala på fredagen runt fem tiden . resan började med tåg som skulle ta oss till stockholm och därefter åkte vi buss som skulle åka till nynäshamn där båten stod .
vi gick på båten runt kl 20.00 och den fylldes med människor snabbt som ögat . vi tog ett bord vid restaurangen då min mage var vrålhungrig !
resan tog 3 timmar men det gick riktigt snabbt.. vi käkade, spelade kort och sen hittade vi massa annat trevligt folk på båten, bland annat 2 andra hockeylag.. det ena hockeylaget kom då från aik och var födda 96, precis som markus, en hel del trevliga små prickar det där !
det andra hockeylaget var då lite äldre i ungefär min ålder och där fanns en hel del ögongodis .

vi kom iallafall fram runt midnatt och då checkade vi direkt in på hotellet . jag och donia bodde tillsammans och jag sov gudomligt i dom sköna sängarna .
på söndagen sedan åt vi en god hotellfrukost, sånt kan man aldrig klaga på och därefter gick vi runt i visby.. jag köpte en sten som det stog "carpe diem" på, dessvärre tror jag att jag lämnade kvar den där i visby..

under lördagen hände det inte så mycket mer, vi åt middag på etage, sedan så förflyttade vi oss till ett vandrarhem istället och så kikade vi runt lite hur det såg ut i närheten . kvällen blev dock lite sen då jag fastnade för en film så jag somnade kanske runt 1.. inte bra !



på söndagen var det då dags för match !
lite nervöst var det men det gick bra.. för att ha varit debuten . slutresultatet behöver vi inte prata om, men jag tyckte vi körde på bra ändå !
resan hem kändes betydlig längre och jag blev dessutom sjösjuk . däremot så var det fest ute på däck . bajarna hade tydligen vunnit 2 matcher och det ledde till sång, dans och en massa alkohol !
ooooaaaaaoooaaa - ooooooaaooo - HAMMARBY - ooooaaaaaoooaaa - ooooooaaooo - HAMMARBY !

men jag överlevde iallafall resan dit och hem och helgen var grym .

DAGENS LÅT:

Kommentarer :

#1: Hillevi

helgen var bäst! :)

skriven

Kommentera inlägget här :