ge mej vår, nu !

nu har det inte blivit något blogginlägg på länge och det ber jag om ursäkt för .

men igår fick jag reda på en grej som gjorde mej jätteglad . kommer ni ihåg att jag bloggade förut om att jag och linnéa hittade en 500-ing men lämnade in den till polisen.. vissa tyckte det var väldigt dumt gjort av oss och att vi skulle tagit den på direkten och andra tyckte att det var bra gjort . men exakt igår så hade det gått 3 månader sen vi lämnade in den och gissa vad ! jag är nu 500 kronor rikare, för ingen hade hämtat ut den . så nu har jag tjänat pengar och ändå gjort en god gärning samtidigt !
jag vet att det inte har kommit någon outfit på länge heller, men jag jobbar på det . jag måste liksom ha lust att göra en outfit, annars blir det inte bra .

"höja och sänka, uppåt och neråt . älska och hata, risa och rosa . smeka och piska, hissa och dissa !"
känner ni igen låten jo det är nämligen dags för mej att hissa och dissa !


det första jag tänkte dissa var
• kvitton - har ni tänkt på hur dåligt det är för miljön egentligen när man går in på ,vilken affär som helst allt från willys till MQ , när dom skriver ut ett kvitto fast man inte vill ha ett . oftast gäller det ju mataffärer för om man bara har köpt en glass så behövs ju inget kvitto . men ändå så skriver dom ut den . fatta hur många träd som fälls ner bara för att vi ska slänga kvitton ! helt onödigt enligt mej . fråga först och skriv ut sen isånnafall .


• snön - jag dissar verkligen snön ! visst förut längtade man till att snön skulle komma, men det var till julafton . nu är det snart april.. (eller inte) och då vill man bara att det ska bli vår . det ska börja bli knoppar på träden och buskarna nu, fågelkvitter, värme och det bästa av allt vårkläder !


• bakverk - kanelbullar, blåbärskuddar, sockerbullar, kladdkaka, äppelkaka, vaniljmuffins.. låter inte allt det där lika gott ? mums på det säger jag ! men typiskt att allt gott ska vara onyttigt .



sen vill jag också hissa för
• dans/hockey klass - våran klass är ändå den bästa klassen som finns . även om man stör sej på riktigt många ibland så skulle ändå inte 9D vara utan erik, mattias, sebastian eller tim tillexempel . och det skönaste är att alla ändå är intresserade av samma saker = sport .

ett långt inlägg blev det nu, grattis till dej som läste alltihopa !
natti natti

Kommentarer :

#1: julia

Jag håller me hur hade mitt liv blivit 9D ??

Och mathilda kan du vara snäll att baka en kladdkaka till mig....NU!hahhahah skoja <3<3

skriven
#2: Pau

De e bra med långa inlägg! :D

skriven

Kommentera inlägget här :