frankrike

Bonjour !
sådär nu är jag hemma igen från frankrike eller rättare sagt paaaaris ! dom här fem dagarna har varit helt magiska och det har varit skitkul .
fast.. resan började hemskt . vi fick sitta på arlanda i 2 ½ timme, sedan så var vårat flygplan sönder (nightmare!) så vi fick byta, ytterligare vänta en timme och när vi äntligen kom fram till hotellet så funkade inte min plattång (!) KAOS, vi provade i varje eluttag men tillslut löste det sej, tack och lov .
så dom 3 första dagarna spenderade vi på disneyland och den sista dagen med att checka in paris:
eiffeltornet,

notre dam,

louvren osv.


disneyland var.. jaadu, otroligt ? hur stort som helst och det fanns massa olika saker att göra, karuseller, bio, föreställningar, affärer and so on..
juste ! vi skulle ju egentligen fixa ett tre-dagars-kort men på något sett så var det billigare med ett ett-års-kort (?) så nu kan jag åka dit när som helst på ett helt år, synd bara att jag inte bodde i frankrike .
vad som mer har hänt under resan:

jag har ätit den dyraste pizzan i mitt liv
i frankrike är det dyrt.. riktigt dyrt, en pizza kostar 170:-, frukost 220:-/per person per dag !? ja ni ser ju..
melvin tappade sin första tand
jag såg en skitsnygg kille
här i frankrike fanns det då inte många snygga killar, inga alls typ . så tänk er en danny-kopia fast snyggare och yngre.. GAAAH ! men såklart var han upptagen..
jag drömde en underbar dröm
inga detaljer
jag pratade med en äcklig holländare
brandlarmet på hotellet gick
ja.. kl 8 på morgonen gick en hemsk signal i hela hotellet, brandlarmet gick, KAOS, upp ur sängen, klä på sej, sminka sej (nejdå, det gjorde jag inte!) ta med mobilen och sedan springa ut ! meeen det var bara ett falsklarm
jag såg en supermegabra stuntshow

 
till och med jag som inte är superfascinerad av bilar och sånt tycker det här var superfräckt !
min man ska kunna köra bil !
jag blev fotad med en superkändis
.. dock var han gul och hade långa öron, även kallad pluto .
jag har lärt mej att räkna till 10 på franska
• jag fick reda på att jag hade kunnat bott i beverly hills just nu
ja ni läste rätt ! jag hade kunnat bott i beverly hills nu.. jag hade kunnat varit granne med david beckham ! för några år sedan när jag var liten och okunnig så fick mina päron ett erbjudande att flytta till USA . hon skulle fixa ett jobb till pappa, ett hus och mamma kunde vara en hemmafru.. tog dom det ? NEJ !? puckon..
sista dagen ägnade vi oss åt att bända upp ett stöldlarm
det krävdes 3 skedar, 3 personer och lite blod så mitt tips är: försök inte att göra det i ett provrum direkt i affären om du vill sno ett klädesplagg

övrigt så var paris en superfin stad, jättemånga fina hus och det är hur mäktigt som helst . disneyland överraskade och var bättre än jag trodde, om man ska gå runt och ta det lugnt samtidigt hinna med allting som finns så behövs det typ 1 vecka . så om ni ska resa någonstans rekommenderar jag paris !

massa fina byggnader

disneyland













tillslut..


that's all folks !

Kommentarer :

#1: Anonym

Åh va kuuul!!!

skriven
#2: alvii

jag vill också åka till disney land, fett coolt ju! :)<3

skriven

Kommentera inlägget här :