om du inte kan skratta åt dig själv, skratta åt andra.

jag kom på nu att jag har glömt berätta om våran sista idrottslektion i skolan !
haha nu tänker ni säkert.. vafan ? eller det skulle iallafall jag gjort .
men det var så himla galet så jag måste dela med mej utav det .

vi började med att köra fotboll eller liknande som vanligt.. och som alla i min klass vet så hatar jag det, just för att jag också råkar vara sämst på det i min klass .
men sedan säger patrik (våran idrottslärare) att vi ska köra rugby !? han kan inte vara seriös tänkte jag .
men jo det var han ! och det gick ut på att det var två stycken tjockmattor vid handbollsmålen, och man skulle iprincip bara passa bollen till varandra och sedan skulle man slänga sej på mattan, med bollen såklart . och om man gjorde det, då fick man ett mål eller ett poäng eller vad det nu kallas .
herregud .
men till min och alla andras stora förvåning lyckades jag göra 3 mål/poäng totalt . och det var jag som avgjorde hela matchen . linus blev helt galen och skrek om och om igen att jag var grym och borde börja på det .
men jag vet inte.. ska jag satsa på en rugbykarriär kanske ?

Kommentera inlägget här :