diss eller hiss


- skavsår
behöver jag ens förklara varför jag dissar skavsår ? nya skor, skridskor, en söm på strumpan.. det gör iallafall sjukt ont när huden precis har börjat skalats av, man kan knappt gå .
fast man ska ju aldrig klaga.. såhär ser det tillexempel ut i kina (?) tror jag det var .


fyfan !
hoppas jag inte skrämde iväg er läsare nu..

- dåliga lärare
det är lärarens ansvar att göra något tråkigt kul . så att man tycker att det ska bli intressant att lära sej något nytt tillexempel, så man vill lära sej mer . men är det motsatsen och man har råkat ut för en dålig lärare så kan den där 40 minuters lektionen kännas som ett år . man halvsover genom hela lektionen och på provet så förstår man ingenting . nej bra lärare vill man ha !

- att vi inte får träna i a-hallen
sen en sista diss.. och då väljer jag att dissa att vi inte får träna i a-hallen . den skönaste ishallen av alla, men nej.. där får bara elit träna . lite orättvist tycker jag då vi också måste få träna och vänja oss vid den isen då det är där alla tävlingar är . men det blir nytt schema nästa vecka, så vi får hoppas på det bästa !




- vana vid tangentbordet
soft och faktiskt lite coolt att kunna sitta vid tangentbordet och kunna skriva snabbt men också med ögonen stängda . alltid bra att kunna ifall man tex om man ska skriva av en bok, då man kan titta i boken och skriva utan att titta på datorn . smart ! kan faktiskt själv det.. jag är en riktig hejare på att skriva . ett tips är programmet "tassen" som hjälper en att lära sej skriva bra på datorn .

- popcorn
gott och nyttigare än godis !



- S1B
sen måste jag självklart hissa den nya klassen S1B . från början trodde jag seriöst att det skulle bli en katastrof.. men nu när man har lärt känna så gott som alla så inser jag att vi har en riktigt skön klass med många härliga människor . det kommer bli toppen att gå 3 år med er !

Kommentera inlägget här :