skoldag 1

sådär nu var den första skoldagen avklarad och jag är redan helt slut .

dagen började som så att jag och amanda åkte buss till skolan (kändes väldigt tomt att åka utan nathalie men man får väl börja vänja sej nu antar jag) på vaksalatorg mötte vi sebbe, sissi och pontus och vi gav oss iväg mot celsius med buss, lata som vi är .
när vi kom fram stod en hel klunga och väntade på oss, tomas, jens, lundberg, mattias, årehed, julia med flera och vi gick in till aulan .
och nu blev man nervös ! det började med att rektorn (tror jag?) pratade och sedan kom elevkåren och tog över, därefter så ropades klass efter klass upp . S1B blev jag och jag kände absolut ingen i min klass ! eller känner för den delen..

så gick vi upp till klassrummet, mentorerna delade ut massa papper och sedan fick vi "lära känna varandra" . på lunchen och rasterna fick jag leta upp några old friends att vara med . men det går lika bra det också ! jag älskar mina parallellklasser, haha .

några goda nyheter är iallafall att vi kommer få personliga datorer . första året dom kommer ha det, perfekt !

efter skolan så träffade jag linnea, dagens höjdpunkt ! vi gick och fikade och pratade om allt mellan himmel och jord . skönt eftersom att jag inte har någon att prata med direkt i skolan .



men nu är det bara att se framåt, bita ihop och hoppas på att lära känna några nya . wish me good luck !

Kommentarer :

#1: Anonym

nej men nu blir jag ledsen :( kan du inte prata med mig?

skriven
#2: mathilda

det beror på vem du är ? :)

skriven
#3: nathalie

det känns konstigt att inte åka buss med dej och amanda :/

skriven

Kommentera inlägget här :