7 augusti



tv är det bästa som finns.. det finns alltid olika slags filmer för just det humöret man är på . romantik, action, thriller, skräck, komedi.. och sen om man inte har lust att kolla på en film, så finns det ju oftast bra tv-serier på tvn också .
och eftersom jag är en expert på just tv som verkar vara det här inläggets tema också så tänkte jag jag ge er några smakprov .


- the proposal
the proposal är en film som har gått på bio ett tag nu . jag tycker den är rent ut sagt grym ! en romantisk komedi som
verkligen är sevärd ! det handlar om den krävande kvinnliga chefen margaret (sandra bullock) som gifter sej med sin unge manliga assisent andrew (ryan reynolds) för att slippa skickas tillbaka till canada . det hela är bara ett skenäktenskap men när dom sedan åker till alaska för att hälsa på hans föräldrar börjar äkta känslor att komma fram..
- sommaren med göran
här är det en film med komedin på högsta nivån, vilket det förstås alltid är när peter magnusson är med i bilden . den här filmen är inte riktigt min stil men självklart finns det många roliga scener där man skrattar så man nästan kissar på sej . filmen handlar då självklart om göran, en kärlekstörstande kille som söker kvinnan i sitt liv . en våt svensk midsommarhistoria som tar sin början i jakten på den stora kärleken och kuliminerar på den klassiska årliga midsommarfest där intrigerna avlöser varandra .
- ice age 3
det här är den 3:e ice age filmen och den är lika bra som dom 2 andra.. om inte bättre ! enligt mej ligger den i toppen på dom bästa tecknade filmerna som finns och man skrattar sej igenom hela filmen . när istiden är över upptäcker sid, manny, diego och gänget ett nytt bekymmer - de har fått besök av dinosaurierna . så om du inte har sett.. gör det ! filmen finns även i 3D .




- the notebook
om ni är ute efter den mest romantiska filmen som någonsin har skådats.. då är det den här . the notebook är en film som är hur fin som helst och ni som inte brukar gråta till filmer.. då kommer den här bli den första . filmen handlar om en sommarromans mellan allie (rachel mcadams), tjejen från stan och noah (ryan gosling), killen med knappa pengarna . trots det är deras kärlek något så enormt . vid sommarens slut skiljs de dock åt delvis på grund av att allie väljer att gå på college i new york, och delvis för att allies föräldrar inte kan acceptera deras kärlek . men efter några år korsas deras vägar igen..
jag sökte dej och fann mitt hjärta
- how to lose a guy in 10 days
den här filmen innehåller mina absoluta favorit skådespelare, kate hudson och matthew mcconaughey . den här filmen är helt underbar och även är den en romantisk komedi .

filmen handlar om journalisten andie andersen och reklammannen benjamin barry . andie får jobbet att skriva en artikel om hur man blir av med en kille på 10 dagar genom att göra saker som kvinnor oftast gör fel i sina relationer . samtidigt slår benjamin vad med sin chef om att han kan få vilken kvinna som helst att bli förälskad i honom. dom träffar självklart varandra..
- desperate housewives
okej som ni ser är rubriken filmer OCH tv-serier så tänkte slänga in en tv-serie också . en tv-serie som jag verkligen har fastnat för nu är desperate housewives och det som är så himla toppen är ju att man kan köpa den serien i olika säsongsboxar . serien utspelar sig på den till synes fridfulla villagatan wisteria lane i den fiktiva staden fairview . i centrum står de fyra vännerna susan, lynette, bree och gabrielle . och i dom 5 säsongerna får man följa alla deras olika små vanliga äventyr .




- lejon kungen
okej nu är man för gammal för tecknat egentligen.. tycker man själv . men ibland så är det mysigt att bara sätta sej och kolla på en gammal goding . och jag tror inte ens jag behöver berätta vad lejon kungen handlar om för om man inte har sett den, då är det bara att gräva ner sej . lejon kungen var min favorit som liten och jag tror inte att någon kan ersätta den ! en riktig disneyfilm är vad det är .
- björn bröder
en riktig härlig film men eftersom det är en disneyfilm så finns det såklart någon gång i filmen då man får en liten tår i ögat . jag vet inte varför jag gillar den här filmen men den har helt enkelt det som en tecknad film ska ha .
- bilar
tuff . behöver jag säga något mer ? den här filmen kan jag se 100 gånger utan att lessna på den . det kan jag nästan tacka melvin .




- kill bill
sämsta filmen som någonsin har gjorts !? nej fyfan, den här filmen gillar jag verkligen inte.. om du funderar på att låna den, låt bli ! det är som att kasta pengarna i sjön .
- the break-up
kan ni tänka er att se en film där det endast är bråk och tjafs i ? nej tänkte väl det.. the break-up ska vara en komedi/drama men nej, i den här filmen är det för mycket verklighet ? men för att ge er en kort sammanfattning så spelar jennifer aniston mot vince vaughn . dom är ett par som sedan ledsnar på varandra och istället för att flytta ifrån varandra så bråkar dom och försöker göra den andra svartsjuk.. i början kan man också välja vilken sida man vill stå på, hans eller hennes ? dock är båda filmerna exakt likadana .
- madagaskar
okej en dålig tecknad film är tyvärr madagaskar . den kan vara rolig, ibland . men det jag stör mej på är hur dåligt dom har ritat djuren . jag menar kolla på vildjuren eller på lejonkungen eller vad som helst . där skulle man nästan kunna tro att det är riktiga djur . och sen så mår jag bara allmänt illa utav filmen . nej, det finns många bättre tecknade filmer helt enkelt !




- definitely, maybe
- license to wed
- cup of love
- love actually
- en dag i livet
- monster till svärmor
- stomp the yard
- she's the man

Kommentarer :

#1: Pau

HUR KAN DU TYCKA ATT KILL BILL E DÅLIG!?

BÄSTA FILMEN JU!

:O

skriven
#2: alvii

fett bra att du gjort så dära med olika filmer, då vet jag lite filmer jag ska ladda ner (a) hehe <3

skriven

Kommentera inlägget här :