till alla ni som tror/säger att man inte får dricka vatten direkt efter träning.. har fel !

olympiska kommittén:

under träning/tävling
under tävling samt i de flesta träningssituationer som varar upp till en timma räcker det att inta vatten . drick regelbundet under aktiviteten och börja tidigt under passet, 3-5 dl per 15 minuter är vanligen lagom . vid mycket varmt klimat bör mängden vara cirka 2 liter/ timme .
 
omedelbart efter träning/tävling
efter avslutad idrottsprestation då glykogen- och vätskedepåer är låga bör dessa med fördel återfyllas så snart som möjligt . vätskebalansen behöver återställas och då med 150% av den förlorade vätskan under aktivitet. drick 5 dl direkt efter aktivitet och därefter 1,5 dl varje kvart .

så en liten sammanfattning, man får inte hjärtstillestånd eller nått annat hjärtfel om man tar en liten klunk vatten efter träning .



sådär, många undrar säkert varför jag skrev det där.. vem bryr sej liksom (?)
men det hände en grejj under träningen så jag kände att jag var tvungen att skriva det .
träningen idag var sämst, var verkligen inte alls kul att träna .
ikväll ska jag bara ta det lugnt, äta godis och kolla på film, för det förtjänar jag.. tycker jag .
puss på er ! <3

Kommentarer :

#1: Pauuee

Vad hände på träningen då?

Jag har kommit på två nya smeknamn till diig.

Tilldus och Tilldis

skriven

Kommentera inlägget här :