älska snön, hata bussarna

visst är det underbart med snön men dom förbaskade bussarna blir jag galen på .
idag efter skolan skulle då linnéa följa med mej hem eftersom vi var tvungna att plugga lite engelska (genom att kolla på film eftersom vi inte orkar läsa ut boken) . vi går till busshållsplatsen runt 15.55 och bussen går 15.57 . när vi kommer fram till busshållsplatsen står även fanny, hanna och amanda där och väntar .
bussen kommer, bussen stannar, bussen öppnar dörrarna, bussen släpper på människor, men bussen släpper inte på oss ! linnéa hann tränga sej in och när han sedan säger "nu måste jag stänga dörrarna" så hoppar jag också på, eftersom att det faktiskt fanns plats för lilla mej, men då blir busschaffören galen och ger mej en mördande blick och säger "hörde du inte vad jag sa ?! gå av !" så jag blir livrädd och hoppar av bussen . aja, tänker jag det kommer ju ändå en buss om tio minuter . men medan vi står och väntar på bussen så fick vi faktiskt ändå lite underhållning . 7D:s killar står också och väntar på bussen som aldrig kommer och sedan en annan kille som är lite cp skulle jag tro . så 7:orna börjar kasta snöbollar på oss och den där killen som ja.. var lite cp sa då "oookej, ska vi starta snöbollskrig här och nu eller?" så han börjar också kasta snöbollar men sen slutar han och typ kollar ner i marken och små skriker "neeej ! jag har tappat min ring, alla måste leta" så alla går runt där och kollar ner i marken och låtsas leta efter hans ring .
men nu kommer då 2:an igen ! nu ska jag på tänkte jag, och det tänkte då alla andra människor på busshållplatsen också, eftersom alla sprang fram till bussen . fanny, hanna, amanda och linnéa kommer på bussen men sedan stänger busschaffören igen dörren rakt framför näsan på mej och linnea som skulle följa med mej hem, nej hon fick inte gå av . så där såg jag dom åka iväg .
istället för att stå då alldelens själv och mobbad gick jag då till 7:orna som ringde bussbolaget eller vad det heter och klagade på att 8:an aldrig kom .
nu hade det då gått 20 minuter och jag hade fortfarande inte kommit på en buss . det var snöstorm, kallt och halt överallt . men sen visade det sej att linnea hade klivit av direkt vid nästa busshållplats så hon kom efter en liten stund .
kl 16.17 kommer då en till buss, men vad står det på den då "Ej Påstigning" och jag tror jag blir galen . så med tiden som gick så var det tillslut bara jag, linnéa, en liten 7:a (jesper) och två 8:or (adam och robin) som stod och väntade på bussen + massa annat folk såklart . som tur var så kom vi med bussen efter, men då hade vi stått och väntat i 45 minuter och vi kom hem till mej 1 timme och 10 minuter efter att skolan slutat .
det här var min dag det, och för att göra det lite värre så hade vi so-prov idag också .
men nu måste jag sova, gonatt !

Kommentarer :

#1: Pausan

HATA BUSSARNA I SNÖN!!!

DOmm tar seriöst tre timar typ!!!

skriven

Kommentera inlägget här :