årskrönika 2011

JANUARI
firade in det nya året hemma hos emma med ett härligt gäng, gick sedan upp till slottet och där alla splittrades .
årets första månad spenderades sedan som vanligt mycket i ishallen . träning efter träning och en hel del matcher här och där .
solsidan gjorde även succé på tv och varje söndag satt jag som fastklistrad framför tv:n .
hade en hel den filmkvällar med järngänget amanda och julia .
jag och amanda körde spinning för första (och definitivt sista) gången .
var i sunnersta hemma hos gustav med de absolut bästa . vi spelade just dance, blev svettiga och åt en god middag . för att inte nämna hemresan som blev katastrofal och tog cirka 2 timmar .
farmors syster karin dog och vi åkte upp till falun på en mycket fin begravning .
FEBRUARI
började läsa en fantastisk bra bok, syskonkärlek, dessvärre hade jag läst ut den 2 dagar senare .
peter forsberg beslutade sig för att lägga av med hockeyn och det skrevs överallt på facebook .
det blev sportlov och eric saade gick vidare till finalen i melodifestivalen .
amanda, jag och julia firade 52 år tillsammans, fikade och gick sedan på bio och kollade trassel .
åkte även till romme och åkte skidor med amanda och en mängd andra gulliga människor .
gjorde också ett misslyckat försök att sälja klubbrabatten med laget på gränby centrum .
MARS
kroppen värkte och sved överallt .
hockeysäsongen tog slut och vi slutade på en tredje plats i tabellen .
kollade på melodifestivalen med amanda, filip och jacob . eric saade vann alltihopa och det tyckte vi inte om..
fixade ett nytt årskort på friskis & svettis .
kollade även på j20 under kvalet till super elit, hela ishallen var nästan fullsatt och man träffade en mängd saknade människor .
våren började sakta men säkert komma .
APRIL
hände fan inte så mycket denna månaden alltså .
mycket prov och annat sådant i skolan .
hängde rätt mycket med amanda och emma . spontan middag på jalla jalla och black swan på bio .
det blev påsklov och påskafton .
vädret började även tillåta lite myshäng på bryggan .
åkte till åland fram och tillbaka, eckerölinjen is the shit .
träffade även erik och linnea igen, två saknade själar som jag träffade (träffar) alldeles för sällan .
MAJ
valborg är väl det absolut första jag kommer att tänka på .
champagnefrukost, häng i ekonomikumparken, grillkväll hemma hos alva - där jag dessvärre kom försent och missade maten, en galen busstur till norby för att inte glömma en galen vistelse i norby och sedan lite kvällshäng på donken .
nationella proven satte igång och jag ville bara döda mej själv .
myskvällarna fortsatte ute i skölsta .
förberedelserna inför sommaren satte igång ute på alnäs och hela gänget fogades samman igen .
underbart .
evelina tog körkort och blev därmed klassens privatchaufför .
var allmänt trött för det mesta då det var dags för fystester med hockeyn .
jorden skulle gå under igen och peace&love biljetterna tog slut .
JUNI
såg alla fina vänner ta studenten och drömde om att det snart var min tur .
slingade amandas hår .
och det blev riktigt fint !
annars var den kvällen ganska så kaotisk .
det var dags för skolavslutning .
första gången på flera år som det var riktigt bra väder ute och det firade vi med en helgrym dag hos mej .
bada, sola, grilla .
kvällen tillbringades med jacob, gustav och alex .
det spårade en aning, men som man brukar säga: det löser sej . och det gjorde det !
sommarjobbet satte igång och alnäs var lika fantastiskt som vanligt !
slutet av juni innebar midsommar och för min del spenderades den i öregrund .
kvällen innefattade en trerättersmiddag, en buss som gick sönder, myggbett i massor och en hel del andra konstigheter .
JULI
spenderade en vecka utav mitt sommarlov ute i öregrund med världens bästa julia .
dagarna gick åt till att sola, bada, spela tonvis med kort och annat mys .
jobbade ytterligare några veckor .
seglade för första gången i mitt liv och började komma över min rädsla för vatten .
jag åkte till stockholm och kollade på allsång på skansen
...och måns zelmerlöf gjorde kvällen underbar trots flera timmar av väntan .
tog även en tripp till göteborg med familjen där den största tiden spenderades på liseberg .
ingen favorit direkt men ingen brydde sej om vad jag tyckte . fick trots allt en dag på stan .
den sista harry potter filmen hade sedan premiär på bio och den såg jag med ett härligt gäng från alnäs .
AUGUSTI
fyllde 18, var brun och livet lekte .
åkte ut en sväng till älvkarleby med gänget och hade det allmänt trevligt .
nattbad blev det till och med och därefter svettades vi lite i bastun .
det var sedan dags för den årliga kräftskivan på alnäs .
temat var något gammalt och tråkig som jag var klädde jag inte ut mej .
såg transformers för första gången . ingen höjdarfilm och därför ingen jag rekommenderar .
gjorde debut på krogen till och med . birger jarl blev det och jag hade en toppenkväll .
återförenades med klassen igen och nu gick vi i 3:an . oh my god .
tog även farväl till gustav och emma som åkte till andra sidan atlanten .
SEPTEMBER
följde med till karlstad där lillebror spelade tv-pucken .
åkte sedan lite högre upp i sverige till örnsköldsvik där det var dags för cup för min del .
följde med amanda när hon tatuerade sej . så jävla snyggt det blev !
gick på praktik hos pappa i två veckor .
farmor förlorade mot cancern och det blev en månad full av sorg och tårar . det blev en intensiv tid av "stackars dej" .
det var inte så synd om mej .
det var synd om farfar och pappa .
OKTOBER
hände inte så mycket .
skolan tog död på mej och jag ångrade något otroligt att jag valde den linjen jag gick .
hade därför inte mycket till liv .
lyssnade konstant på låten without u med david guetta .
årets antagligen bästa låt . helt klart !
för att göra det hela lite värre fick jag hoppa på kryckor ett tag också .
kryckmongo .
NOVEMBER
farmor hade sin begravning och allting blev jobbigt igen .
dock var den jättejättefin .
gick och såg en värdelös film på bio .
hade lagfest och jag har nog aldrig haft så roligt i mitt liv .
utgång på birger jarl och vi hockeybrudar ägde sönder dansgolvet . true story .
gick och såg ytterligare en bio .
breaking dawn visades på bio duken och den var g r y m .
det vankades jul och med we found love in a hopeless place i hörlurarna blev vardagligen lite bättre .

DECEMBER
december gick alldeles för fort .
det pyntades i husen och snart var det dags för skolavslutning också .
den bästa skolavslutningen hitills .
det blev jullov och vi körde skiten ur oss på träningarna .
julafton blev supermysig och jag fick en massa fina presenter .
2 dagar senare åkte vi till örnsköldsvik och jag hade det alldeles underbart där uppe .
som jag mådde !
kom hem mitt i natten och dagen efter var det nyårsafton .
ingen höjdare men jag överlevde .
matchen mot ryssland var en bra start på det nya året . har nog aldrig sett en sån galen match !
fyfan vad jag älskar jvm .

Kommentera inlägget här :