ingenting jag säger spelar längre någon roll .

jag hatar att misslyckas . för att misslyckas innebär att man inte kan skylla på någon annan.. det är endast sitt eget fel att man inte åstadkom det man hade hoppast på . man kommer alltid ha flera olika val . oftast ett enkelt och ett lite svårare . man väljer sedan utifrån det man tycker känns bäst, det man tror kommer gynna en själv . men vad händer när man inte kan fatta ett beslut ? när det är för svårt att avgöra vad som faktiskt är rätt eller fel ?
att misslyckas innebär oftast att man har en dålig självdisciplin . när man inte kan behärska sej själv . men finns det någon som faktiskt säger åt en när man är för hård emot sej själv ? när självdisciplinen istället förfaller till en påfrestning . som sakta men säkert förstör den man en gång var .
lycka . vad är det ? -  "en känsla av varaktigt välbehag" som wikipedia så fint beskriver det .
men handlar lycka faktiskt endast om perfektion ? kanske i en del tjejers ögon . om man får allt det där som man alltid har önskat, blir man lycklig då ? eller kommer man alltid vilja ha mer ?
är jag lycklig ? för det mesta, ja . skulle jag kunna vara lyckligare ? absolut .
och jag tror det är just det som är felet.. att man hela tiden strävar efter något mer, att man aldrig är nöjd med det man faktiskt har .
jämförelse, jag tror det är det allting handlar om . världen har blivit ett så pass sjukt ställe att man hela tiden jämför sej med alla andra . och vad är det egentligen bra för ?

Kommentera inlägget här :