LÄSVÄRT:

pannkakskyrkan.. där är stället jag funnit min nya religion . eller nått .

när jag och alva är med varandra kan man räkna med att man kommer få uppleva en massa knasigheter . så som denna fina fredag.. vi drar oss ner till stan för att mysa lite med jordgubbar nere vid ån .
när vi sedan börja frysa lite väl mycket börjar vi bege oss till stationen . men så långt kom vi inte . påvägen så fick vi syn på en husvagn stående på forumtorget . vad är det här ? tänker vi .
så vi går längre fram och ser sedan en stor skylt "gratis pannkakor" . MUMS .
vi beslutar oss för att ta reda på vad det är för knasigt ställe och ställer oss i kön - som består av en gammal kanadensare . medan vi väntar på pannkakorna börjar en hyffsat trevlig och rolig snubbe prata med oss om vad pannkakskyrkan egentligen är för något och vad dom sysslar med .
pannkakorna är äntligen klara och vi blir erbjudna att sätta oss och äta inne i husvagnen där det finns lite värme . sagt och gjort .
när vi kommer in i värmen sitter två människor redan placerade i soffan, en kille och en tjej som också jobbar med i "pannkakskyrkan" . dom verkar helt normala så vi sitter och pratar med dom om skolan, fritiden och andra små ointressanta saker .
efter att det kommit ytterligare 3 gäster till och vi sedan bestämmer oss för att börja åka hem säger killen:
- ska ni gå ? vill ni att vi ska be ? vad vill ni be för ?
alva och jag blir helt förstummade och säger: vet inte..
han: har ni någon skada då?
alva dum som hon är svarar: JAAA ! mathilda har ju ont i sitt knä.. ?
han: men vad bra . då kan vi be för ditt knä ? får vi lägga handen på den ?
jag: ja.. visst .
han: vi ber för mathildas knä, tack jesus för hennes knä och för att du tagit all hennes smärta, vi ber om att hon ska kunna gå och bli frisk, vi tackar dej jesus för att du tog med dej alla sjukdomar och smärtor när du lämnade jorden.. i jesu namn.. amen .
nu insåg både alva och jag att dom inte var ett dugg normala . vad höll dom på med ?
när dom både hade öppnat ögonen och var klara såg dom förväntansfullt på mej .
- HUR KÄNNS DET ?
skämtar dom.. ? tror dom seriöst att smärtan kan ha försvunnit på 10 sekunder under deras lilla bön ? - inget illa mot alla dom som är troende.. -
han: kan du inte gå lite fram och tillbaka och se om det känns bra ?
jag hade inget annat val . så jag ställde mej upp i den lilla husvagnen och gick lite fram och tillbaka . vad skulle jag säga ?
jag: alltså.. det gör ju fortfarande lite ont .
dom båda blir helt förkrossade och frågar om dom inte ska be igen . för ibland funkar det inte första gången . men alva och jag som nu stod nära dörren tog tillfället i akt och gick därifrån .

vilken drama..
men goda pannkakor var det iallafall .


Kommentarer :

#1: Jullsaaan

Hahahahaa va stört :P

skriven
#2: Jossan

Haha nja, spelade 2 ggr, nu kör ja bara street hockey, ska börja på hockey om 2 säsonger om jag ska börja :p

Haha bilden är tagen första gången jag körde hockey men tack ;D

skriven

Kommentera inlägget här :