här brukar det stå en rubrik .

substantiv . adjektiv . verb .
är det konstigt att jag inte vet vad som är vad fast jag är 16 år ?

men iallafall .
jag har aldrig riktigt lärt mej vad som är vad . och är det då mitt fel ? eller är det dom lärarna jag har haft när jag var liten som skaulle tagit större ansvar och lärt mej det ? eller har alla tagit det som en självklarhet ? eller har jag sovit på lektionerna och missat hela svenska grammatiken ?
ett mysterium som aldrig kommer att bli löst..

nu har iallafall pillan tagit på sej ansvaret och lära mej .
adjektiv beskriver hur någonting är, tillexempel rund och kär .
substantiv är saker på ting, tillexempel boll och ring .
verb är någonting man gör, tillexempel tuta och kör .

Kommentarer :

#1: julia

Hej så du vet snurrar jorden ett varv på ett dygn... Men du kanske är 16 dagar. Vem vet? :O :D

skriven

Kommentera inlägget här :