20.01

TJABBA !

visst är det lite gulligt att en 20-årig kille fortfarande bor kvar hos sin mamma, och liksom hjälper och tar hand om henne . det kan vara lite sådär smågulligt och omtänksamt . men ändå ! ge honom ett liv . hon är säkert jätteglad över att få ha honom hemma hela tiden och att han finns där när hon behöver honom . men samtidigt så antar jag att hon vill att han ska få ett så bra och lyckligt liv som möjligt ? och tro mej.. det kommer han inte få om han är instängd i hennes lilla lägenhet hela tiden .

det där var bara en sak jag tänkte på sådär påvägen till bussen..

när jag hade gått av bussen (påväg hem) var mina tankar åt något annat håll . det var 2 st andra och sen jag som gick av vid samma busshållsplats och jag visste att vi alla bodde på samma gata . såhär snurrade ungefär tankarna omkring i mitt huvud:

mathilda tar tag i loppet redan från start och tar ganska tidigt ledningen . "hus 24B" och "hus 21A" ligger efter men inte så långt efter att loppet redan är avgjort . alla håller ett rätt så snabbt tempo men vi har fortfarande mathilda i täten . inför den sista kurvan ökar "hus 24B" och "hus 21A" och dom börjar närma sej . men mathilda har kontroll över loppet, hon ökar hon också och snart ser vi att segern är hennes då "hus 24B" ger upp och svänger in på en annan sidogata . nu är det endast 2 kvar . men ser hur ögonen lyser av aggresivitet på "hus 21A" .
sista sträckan.. vem ska ta hem segern ? det blir mathilda ! och hon tar rekord ! mathilda gustafsson har härmed slagit världsrekordet, undra om usain bolt pallar trycket ?



haha, jag och mina knasiga idéer . nu har jag iallafall nyss kommit hem från träningen . stackars mina små fossingar, dom gör så ont så ont .
men nu ska jag dra . ciao !

Kommentera inlägget här :