don't let them say you ain't beautiful

sådär ! nu har jag nyligen kommit hem från stan, alva, frisören.. ja lite allt möjligt .

eftersom att det inte blev något inlägg igår så får jag välj börja med att skriva om gårdagen . det var måndag alltså och första dagen på höstlovet, vilket startade perfekt !
jag började min dag med att åka till ishallen . den efterlängtade träningen var äntligen här då vi skulle få träna i a-hallen ! men vad händer..
vi var så lyckligt lottade att a-laget tränade innan oss och givetvis var då isen katastrof ! skridskorna vibrerade under hela träningen på grund av dom förbaskade spåren . så dom som säger att vi konståkare förstör isen och inte hockeyspelare.. har ingen aning om vad ni pratar om .
efter träningen åkte iallafall jag och alva först hem till mej, sedan till henne och därefter vidare till stan . efter 2-3 timmars shopping ungefär så kommer hennes föräldrar och hämtar oss för att sedan åka till ikea .
alva skulle då få en nya säng, 140 cm ! inte alls avundsjuk..
när vi sen äntligen kom hem så kollade vi på en film, a walk to remember, helt underbar ! ni måste se den . och sedan blev det sängen .

dagens köp:




sen då till dagen..
vaknade upp hemma hos alva redan klockan 7.45 för att hinna iväg till frisören .
nu undrar ni säkert hur jag klippte mej, blev jag nöjd.. osv ?
då kan jag säga såhär: jag kommer inte kunna visa mej på minst 1 månad, jag ska knarka vitaminer och äta så bra som möjligt ! varför?
jo för att min hår är nu så kort att det bara går till axlarna.. det vill säga, jag ser alltså ut som en kille !
och nu förstår jag hur modellerna på top model måste ha känt sej när dom beslutade att dom skulle klippa av allt hår, eller färga det blont osv. när man alltid tillexempel har haft långt hår, eller varit brunett i hela sitt liv.. jag som alltid har suttit och varit förbannande på dom ! att dom ska vara glada för att dom har gjort dom finare . men nu förstår jag . men man kan ju alltid vara efterklok, så nu får jag göra det bästa av situationen helt enkelt . men för att hjälpa mej på traven.. så behöver ni ju inte direkt kommentera det.. tack !



efter att jag varit hos frisören åkte jag iallafall ner på stan och käkade lunch på amazing thai med mamma och gick runt lite smått på stan .
nu är jag iallafall hemma och väntar på att linnea ska komma .

Kommentera inlägget här :