dance like nobody is watching

nu har jag tagit en liten paus ifrån pluggandet.. vilket behövs ! känns inte som att jag kan få in mer information i mitt lilla huvud just nu . tror han verkligen att jag ska kunna 60 sidor i mitt huvud bara sådär ?
okej 60 sidor kanske inte är så mycket.. men det blir svårare att plugga också när man verkligen inte är ett dugg intresserad av det .

idag har jag alltså varit i stockholm och kollat på genrepet av coppelia baletten .
föreställningen handlade då om en filmregissör georges méliés som även var trollkarl, dansare och dockmakare . franz är en utav méliés stjärnor som är förälskad i svanhilda, hans partner både privat och på arbetet . svanhilda är också méliés favorit skådespelerska.
coppelia är en docka som sitter och läser en bok i fönstret utanför méliés atelje . svanhilda och hennes väninnor är nyfikna på vem hon är och försöker få hennes uppmärksamhet men misslyckas . franz och hans kollegor har också lagt märke till henne och franz är övertygad om att han kan få hennes uppmärksamhet . méliés ser då hur männen försöker fånga hennes intresse och ser till att hon vinkar tillbaks när franz ger henne en slängkyss .
resten av föreställningen handlar då om att dom försöker ta reda på vem den här coppelia är..

har faktiskt aldrig sett en balettföreställning förut och jag måste säga att det var riktigt kul . vackert framförallt !
inte konstigt att så många småbarn drömmer om att bli ballerinor när dom blir stora .


Kommentera inlägget här :