22.33

igår blev det inget inlägg men jag var inte så sugen på det då..
igår så var det iallafall kaos i skolan men dagen började med skolmatch . 8:orna mot 9:orna och 6:orna mot 7:orna . jag kan då säga att matchen med 6:orna - 7:orna var mycket roligare att kolla på och faktiskt rätt så jämn !
jag satt där i speakerbåset (och skötte tiden) och pratade för mej själv . och gud så nervös jag var ! och när matchen sen var slut så kände jag inte mina egna fingrar.. ja det är kallt i en ishall .

men åter till dagen . den här dagen.. var hemsk fast ändå skön.. konstig blandning på ordval men.. vad har hänt med vädret !? regn, regn och regn .
vi hade ändå inte så många lektioner och det var skönt . vi dansare fick gå tidigare från skolan också då vi skulle gå till stadsteatern och ha genrep - tack vare det missade jag syslöjden ! det gick rätt så bra.. men jag är inte så jättenöjd med den dansen . menmen..
livet är orättvist som julia sa idag .
när jag skulle åka hem sen var jag med om den värsta bussresan hemåt . eller kanske.. inte . men det var fuktigt, blött och mitt hår blev lockigt . och sen när jag har gått av bussen och när jag går den lååånga vägen hem så känner jag att.. "vafan mitt hår kan ändå inte bli lockigare !" så jag njuter av den lilla regnskuren och hoppar i vattenpölar resten av vägen hem .
som erik skulle sagt.. det gillar vi !

Kommentera inlägget här :