11/6-12/6

nu är det över . nu går jag inte i 9D längre . nu är jag klasslös .
skolavslutningen gick till så att vi först kom till skolan kl 11 då vi möttes i no-salen . vi mumsade på vindruvor, fick cider, pratade och lärarna delade ut några papper . därefter så var det dags för våran avslutningslunch .
vi satte oss ner i matsalen - klassvis - och 8:orna började servera ut maten . under lunchen fick vi en massa underhållning . 6-åringarna, lärarna och våra killar dansade också sin dans som dom gjorde på våran show . och jag måste säga att dom är för gulliga !
efter lunchen begav vi oss vidare till kyrkan och därefter till uppehållsrummet . och hittills hade jag lyckats hålla mej från tårar . i uppehållsrummet så "minglade" vi runt lite, fikade, killarna utsåg "årens/årets" och sen tackade vi alla lärare . och det var då jag började gråta, när armine kom in . jag förstår fortfarande inte . man har alltid tagit alla danslektioner så självklart . och nu ska vi aldrig mer dansa för henne .

tillslut så åkte iallafall jag och linnea hem till mej för att fixa till oss lite . då mitt hår hade blivit lockigt under dagen .
ner igen på stan för att möta dansarna på panini där vi skulle äta middag och när klockan närmade sej halv 8 fick vi skynda oss till bussen . mot.. björklinge.. älby.. läby.. vendel ?
när vi sen hade klivit av bussen var det en låååång väg framför oss hem till erik . så linnea och jag tyckte att då kunde vi ju lika gärna skynda oss den biten . så vi kommer fram snabbare liksom . så vi tog täten och trodde att vi kunde hitta eriks hus själva . vilket vi inte gjorde . så erik fick komma och hämta oss sen . mitt ute i ingenstans .




kvällen var hur lyckad som helst ! supertrevligt, mysigt, kul och en kväll fullproppad med skratt .
och vi bevisade verkligen att dansare inte alltid är nyttiga . och dom filmerna som vi kollade på blev : the grudge, the notebook, i taket lyser stjärnorna och how to lose a guy in 10 days . och det slutade med att vi gick och la oss halv 7 . eller iallafall jag, amanda, paulina och erik . dom andra hade slocknat redan innan .
på morgonen sedan vet jag inte riktigt hur allt gick till för jag hade inte direkt någon tidsuppfattning - för att jag var så himla trött ! men jag vaknade iallafall halv 1 då det bara var jag linnea och amanda kvar .
och ingen av oss hade direkt bråttom så vi stannade hos erik ända till 5.. vi åt frukost, åt tårta, kollade på film, klättrade upp på taket och massa annat skoj .
så det var så min första dag på sommarlovet spenderades .
men varför regnar det ? det är frågan..





jag har sagt det förut och säger det igen.. jag kommer sakna er och vi ska ses på sommarlovet !

Kommentarer :

#1: Pau

Sommarlovet lär ju bli bäst!

Call me anytime! :D

skriven

Kommentera inlägget här :