första skoldagen,

och nu återvänder vi till det normala livet då .
skola - plugg - träning -  plugg - äta - sova o.s.v
den här första skoldagen var ju lite intressant . det var roligt att träffa den kära klassen igen, men usch vad jag var trött på morgonen !
vi invigde skolstarten med spanska på morgonen, inte speciellt roligt men det gick bra . linnéa och jag har bestämt nu för att verkligen satsa, för vi ska få bra betyg !
efter det hade vi direkt svenska då vi fick göra några diskussionsuppgifter, rätt så roligt iallafall . det var som ett "test" för hur vi ska göra på nationella proven, längtar inte alls till dom kan jag säga ! vi hade sedan lunch och sen idrott .
vi körde handboll och jag tycker verkligen synd om maria . hon försöker verkligen och man märker att hon gillar våran klass, men såklart så håller vissa killar på att larva sej, så hon blir arg . maria är inte den personen som blir arg, så när hon blir arg då blir jag också arg för då är det verkligen något som är fel . om man kan säga så ?
aja, sen hade vi no och vi fick våran första läxa ! jippie ! till.. i morgon . det känns ju jättebra  !
visst lärare är bara helt vanliga människor, men jag tror nog att dom har lite mer ondskefullhet än vad vi andra har . kan dom inte bara låta oss "njuta" en vecka i skolan innan vi får några läxor ?
och nu till dagens.. hmm, händelse ?
träslöjden skulle tydligen vara inställd så dom slutade direkt efter no:n och självklart ville inte vi i syslöjdsgruppen ha syslöjd . så då bestämde sej alla för att skolka . men inte jag ! moahah . för då tänkte ju jag att om jag stannar kvar så kommer hon bli glad för att jag var inprincip den ända som kom och jag skulle få sluta men då inte få skolk för det, och kanske tillochmed få en stjärna i kanten ?
så jag, ludde och carlsson stannade . martin ville inte egentligen, men han följde med och skulle prata med anna-karin iallafall .
men NEJ... !
nejnejnejnejnej.. tror ni att vi får sluta ? nej, vi skulle jobba på som vanligt . och hon verkade inte alls "glad" över att vi var duktiga och kom medan alla andra skolkade . så där satt vi.. 3 st och hade syslöjdslektion, i 1 timme och 20 minuter .
fast jag kan inte påstå att det var en speciellt seriös lektion så lite roligt var det ju iallafall .
hur var eran första skoldag ?
pussar,

Kommentarer :

#1: johaaannniie

haha de lät som en rolig skoldag ;)

själv va min helt okej, vi hade sovmorron, sen typ tre lektioner, sen sluta vi vid två, gjorde inte speciellt mycke heller, och vi fick ingen läxa ;)

haha nej va dum jag känner mig lite retstickig av mig , förlåt! <3

skriven
#2: Carro :)

Den var helt chill, det är ändå lite kul att vara tillbaka i skolan tycker jag :)

skriven
#3: elza

hahahahahahahahah :') asså förlåt men

VARFÖR GÅR NI PÅ SYSLÖJDEN, shit vad jag hatar annakarin, jävla fitta som anklagade mina (o)stickade vantar !

skriven
#4: mathilda

tro mej elza,

jag HATAR anna-karin jag med ! jag har sagt till henne flera gånger att jag vill byta till träslöjden.. men nej ! jag får inte ! ;)

skriven

Kommentera inlägget här :