if you got a dream, you gotta protect it

jag kom nyss på mej själv att nästan det enda jag tycker om att äta på julen är pepparkakor .
fast sen så måste jag faktiskt säga att pepparkaksdeg till och med är godare än själva pepparkakorna..

men iallafall så tycker jag inte om lussekatter, inte glögg och inte julbordet med sill och allt det där . utan det blir alltid det gamla vanliga köttbullar och potatis.. och det är ju inte speciellt gott . ibland så får jag nästan för mej att skapa en ny tradition och äta mcdonalds eller nått liknande på julafton istället . för det är ju iallafall gott !
men sen så tänker jag samtidigt.. att så kan man ju inte göra ! julbordet är ju faktiskt en tradition som inte går att ändra .
men det som är bra i våran familj ändå, fast kanske ganska knasigt, är ju att vi också får fika på julafton . alltså tårta, bullar, kakor osv. bara för att melvin fyller år .



okej jag vet inte hur jag kom in på ämnet mat . men så ligger det iallafall till..

nu till något annat: film .
jakten på lycka, eller som den heter på engelska, the pursuit of happiness är en otroligt bra film som väcker fram många tårar . den visas iallafall imorgon på kanal 3 klockan 21.00 så om ni inte har sett den.. se den !


nästan den bästa delen ur filmen..

Kommentera inlägget här :