om vi inte ser upp kommer vi aldrig att få veta vad som är ner .

det bästa med mellandagarna.. förutom såklart shoppingen.. så måste det vara junior-vm !
helt sjukt hur mycket roligare det faktiskt är att kolla på juniorerna än seniorerna..

men idag är det som sagt lördag och jag måste erkänna att jag har jättedålig tidsuppfattning just nu om allting.. eftersom det är jullov och julafton var på en torsdag så känns det inte alls som att det är lördag idag . men det är det ju .
idag har jag inte hunnit göra så mycket eftersom jag sover bort ungefär halva dagen, det får jag ta och ändra på ! så jag har bara kollat på tv och tränat .

just nu ligger jag iallafall med tv:n på (känner mej inte alls lika ensam längre..) och läser guiness rekordbok som markus fick i julklapp .
riktigt intressant faktiskt ! visste ni tillexempel att:

- flest döda på grund av ett tv-program
den 4 februari 2006 omkom minst 74 människor när det utbröt tumult i biljettkön till det filippinska tv-programmet . chansen att vinna 1 miljon pesos gjorde att 30 000 människor försökte hamna först i kön för att bli inläppta i stadion . när grindarna tillslut forcerades kom hundratals människor i kläm, och flera personer krossades på grund av den tävlingshungriga folkmassan .

- daniel radcliffe är den skådespelare som dragit in mest pengar under detta decennium
daniel radcliffe (som spelar harry potter) är den skådespelare i en huvudroll som har dragit in mest pengar i genomsnitt - hela 558 miljoner dollar per film .

- den rikaste skådespelerskan är cameron diaz med 50 miljoner dollar



- längsta ishockey-maratonet
brent saik och hans vänner från saiker's acres i kanada, spelade ishockey i 241 timmar och 21 minuter, från den 8 ferbruari till den 18 februari 2008 .

- snabbaste skottet i NHL:s historia
zdeno chara från boston bruins gjorde ett slagskott som uppmättes till 169,7 km/tim . detta inträffade under superskills-tävlingen vid nhl all-star weekend i montreal den 25 januari 2009 .

Kommentera inlägget här :