i'am flying, my heart is taking over, the world is flashing by .

BACK ON TRACK !

äntligen äntligen äntligen har pappa fixat internet . har varit utan internet nu i en vecka och det känns som en hel livstid . beroende ? jo kan man väl säga..
nejmen utan internet så klarar man sej iprincip inte, man kan inte kolla när man har sina träningar, det är svårare att få tag i mej och så vidare.. så under den här veckan så har tv:n varit min bästa kompis och sen har jag även fortsatt läsa när jag hör din röst .

men det har hänt så mycket mer än så ! så det får väl bli en lista till då..

- svininfluensan är tagen..
..och jag har blivit frisk igen, dock så gör armen fortfarande ont .

- fredag 18/12
idag så träffade jag linnea, äntligen ! det var alldelens för länge sen och vi måste bli bättre på det . vi gick på stan och letade lite julklappar, komiskt nog så träffade vi erik just då när vi var på stan.. back in the old days ? därefter så fikade vi på storken och hade det allmänt mys .
idag så åkte oskar till thailand också och han kommer att vara där i 20 dagar (!) så han missar både julafton och nyår, ingen höjdare direkt . men jag hoppas att han iallafall får det toppenbra och att han överlever hemresan .

- lördag 19/12
i lördags hade jag julshow med konståkningen . genrepet var k a o s men under showen så lyckades vi nog göra vårat bästa åk kändes det iallafall som .




- söndag 20/12
på söndagen blev det sedan dags för att städa hela huset, klä julgranen och baka julgodis . om det är något jag älskar med julen så är det just julgranen och givetvis ska det vara en äkta gran så det luktar i hela huset . kommer lägga upp några recept sedan på mina absoluta favorit jul-godisar

- måndag 21/12
och sen på måndagen var det då dags för julavslutningen och det blev en väldigt lyckad sådan ! min matte-lärare och drama-lärare rappade till låten "alla vill till himlen" fast med en annan text, riktigt bra faktiskt, får se om det kanske kommer ut en film på det senare ! pernilla gick upp på scenen och fick en julklapp och även frida var uppe på scenen och sjöng, jättefint !
när avslutningen var klar och vi sedan hade jullov så åkte jag, amanda, julia, emma, pernilla, jacob, linus och gustav och åt på stan, dessvärre så lyckades vi inte komma överens om vart vi skulle äta så det slutade med att jag, linus, pernilla och jacob åt på panini .
när alla var mätta i magen så fortsatte jag vidare till alva som hoppade på bussen och vi åkte hem till mej .
hemma hos mej så bakade vi mintkyssar och sen tog vi en promenad ute i snön och kylan hem till henne .
helt slut var vi när vi kom fram så vi hade en myskväll med popcorn och film, the proposal och flickvänner från förr .



idag så vaknade jag upp bredvid alva i hennes underbart sköna säng . vi gjorde absolut ingenting utan vi låg kvar i sängen och kollade på "en ängels tålamod" ungefär hela dagen .
på kvällen sedan var det dags för hockey och nu är jag så less på att blogga så det inte är sant, med tanke på att just det här inlägget tog hela dagen att skriva .

veckans låt:

med tanke på att alla går runt och sjunger den..

Kommentera inlägget här :