skärtorsdag

idag gick jag upp tidigt igen . kanske inte lika tidigt som igår men tillräckligt tidigt för att vara på ett lov .
idag är det skärtorsdag och det innebär att det kommer krylla med påskkärringar på gatorna.. eller inte .
jag tycker att påsken har blivit så himla mycket sämre än vad den var när jag var liten .
då satsade man som sjutton med fräknar, tekanna, röda kinder, sjal över huvudet, kjol och förkläde . och man själv tyckte att man var en jättefin påskkärring ! nu har man bara lite fräknar och ritar inte ens några "glad påsk" kort .
dåligt dåligt..


hittills har jag iallafall tränat och nu ligger jag på madrass hemma hos alva .
jag vet inte än vad vi ska hitta på men antagligen något kul . det går liksom inte att ha tråkigt med den bruden !
hörs senare !

Kommentera inlägget här :