höstlov, 29/10 - 30/10, första snöfallet, halloweenfest, sammandrag, helg .

nu har jag inte skrivit på länge igen . så tänkte slå två flugor i smällen, eller hur nu ordspråket är .
tänkte i allafall skriva om allt roligt/viktigt som har hänt nu under tiden då jag inte har skrivit nått .

det bästa som först hänt var såklart HÖSTLOVET ! det efterlängtade höstlovet som jag behövde oerhört mycket (synd bara att det är söndag idag och skola i morron) . höstlovet skulle då spenderas i ishallen, med kompisar, dansa och även bara ta det lugnt .

sen undrar ni säkert nu vad det är för speciellt med 29/10-30/10, eller ?
jo såhär såg då dom dagarna ut :
onsdag
- cykla till ekeby för att dansa med tjejerna i klassen .
- direkt hem, få i sej nånting att äta och byta om .
- träning
- stanna i ishallen för att äta middag
- a-lags match
- träning
- hem till mej för att packa kläder och sånt .
- till ishallen igen för att hämta amandas cykel
- cykla till statoil (+köpa baguetter och godis, haha)
- cykla hem till amanda
- äta och sen kolla på film .
varför då den här dagen var så underbar/speciell/viktig var för att a-lags matchen spenderades med en person.. <3 och sen såklart för att jag fick träffa min efterlängtade amanda .
torsdag
- STOCKHOLM, med amanda och philip
- panini med tjejerna i klassen (eller rättare sagt, amanda, anna, paulina och sissi)
- sedan vidare till donken för att äta glass, mohaha . 

         några bilder från stockholm .

den första snöfallet kom den 31/10 !

sen även den 31/10 så var jag, julia och julia på halloweenfest i a-hallen . haha det var skojj, fast.. vi åkte inte så mycket skridskor utan vi var istället i "kyrkan" och fikade . mums, säger jag bara .

lördagen tillbringades i guldsmedshyttan (vart det nu ligger, det vet jag inte) . men iallafall, så var vi där på sammandrag .
dagen började med att jag gick upp kl 05.30 inte fullt så roligt men sedan kom julia direkt så åkte vi iväg . det tog 3 timmar att åka dit så bilresan blev nog mest att sova . när vi kom fram hade våran markträning/fys börjat så vi började med att springa och leta efter Alan (våran tränare), vi hittade honom till slut och han sa 'run a several minutes around the ice rink' . så då gjorde vi det . men sen när vi kom tillbaka, var alla borta ! så vi sprang runt överallt och letade efter dom . men dom var spårlöst försvunna, haha . men tillslut hittade vi dom iallafall, då det bara var 20 minuter kvar på markträningen men whatever . totalt hade vi då tre ispass och ett teori pass . dagen var bäst ! jag hade sjukt kul med alla <3, saknar alla redan . men vi ses på LM .

och nu har vi då kommit fram till slutpunkten.. helgen .
nu sitter jag alltså här, ensam hemma, försöker städa rummet, och behöver egentligen plugga inför so-provet på tisdag . men vad gör jag ? skriver blogg, för det är mycket roligare, haha .
aja, idag ska jag iallafall plugga, och städa . sen på kvällen får det bli mys med familjen eftersom det är sista dagen på lovet och det var ett tag sen .

det var nog allt från nu . pusselipuss, <3

Kommentarer :

#1: Pausan

Underbart inlägg tildus!!

Alla drack cola på panini förutom jag haha

skriven

Kommentera inlägget här :